מהו ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי – כדאי או לא?

התשובה היא חיובית. חד משמעית. כבר היום כ- 30% מהקשישים נזקקים לטיפול סיעודי, שעלותו גבוהה מההכנסות שלהם.
משפחה בת 4 נפשות עלולה למצוא את עצמה משלמת החל מ-500 שקל בחודש על ביטוח סיעודי פרטי כדי להבטיח שתקבל פיצוי חודשי במקרה שמי מחבריה יהפוך לסיעודי.
עם זאת, כך או כך, העלות החודשית של טיפול באדם במצב סיעודי הולכת וגדלה עם השנים, כשכיום גורסים כי טיפול ‘סביר’ עולה בממוצע 15,000 שקל בחודש – כ-8,000 שקל לחולה המרותק לביתו (עלות המטפל והוצאות המחיה שלו, תרופות, חיתולים וכו’) ו-10,000-20,000 שקל לחולה המאושפז במוסד סיעודי. המדינה מספקת כיסוי בסיסי ביותר לאדם שהפך לסיעודי, וגם זה לא לכל האנשים – בטח אם ילדיו, אחיו, הוריו ויתר קרוביו של החולה הסיעודי יכולים לממן אותו (ולא מדובר בלהיות עשירים); וקופות-החולים מממנות תהליך שיקום ומממנות חלקית אשפוז בבית-חולים לאדם במצב סיעודי מורכב.
לכן, עיקר הנטל הכלכלי מוטל – לא רק מבחינה מוסרית אלא אף חוקית – על משפחתו של החולה הסיעודי. משפחה כזו צפויה להוציא יותר מחצי מיליון שקל על אשפוז וטיפול, בבית או במוסד. מכאן החשיבות הגדולה של רכישת ביטוח סיעודי.

מדוע חשוב לעשות ביטוח סיעודי?

 

כמעט לכל אחד מאתנו יש קרוב שבעקבות מחלה/תאונה/ליקוי בריאותי נעזר בקרובי משפחתו או במטפלים על מנת לבצע פעולות יומיומיות כמו: לרחוץ פנים, להתהלך, לשבת, לקום, להתלבש – פעולות אלו הנראות לרבים מאתנו מובנות מאליהן, מחייבות אחרים בעזרה רבה וסיוע, או ליתר דיוק – סיעוד. כל אחד מאתנו עלול לחלות במחלה קשה, להיקלע לתאונה או לאירוע שיגרמו לתלות באחרים ולצורך בטיפולים יקרים שיאפשרו שיקום והמשך חיים ארוכים ומלאי כבוד.
איש אינו רוצה לדעת שהוא מהווה מעמסה על הסובבים אותו, ובמיוחד על משפחתו הקרובה. על כן, בכדי להבטיח את האפשרות לקיים חיים מכובדים גם לאחר אובדן יכולת, וזאת מבלי להסתמך על קרובי משפחה וחברים, ניתן לרכוש ביטוח סיעודי. ביטוח זה יבטיח את מתן התמיכה, השיקום והשירותים המקיפים והטובים ביותר עבורכם על פי הצורך לאורך כל החיים, ובאופן הפשוט והקל ביותר.

 

פוליביט סוכנות לביטוח בע"מ דואגת למבוטחיה לשמור על מצבם הכלכלי שלהם ושל בני משפחתם במקרה של מצב סיעודי – דאג לבטח את עצמך ובני משפחתך למען עתיד בטוח ושקט.